Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس – گروه رادیو و تلویزیون: بستر پخش آنلاین «تلوبیون» به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صـدا و سـیما، امروزه عنوان مهم‌ترین و پربازدیدترین مرجع تماشای محتوای شبکه‌های مختلف رسانه ملی را به همراه دارد.

بررسی آمار نظرسنجی‌های ماهانه مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما یا نگاهی به پربیننده‌ترین اپیزودهای تلوبیون در یک بازه زمانی معین، نمایی کلی از علاقه عموم مخاطبان فیلم و سریال تلویزیون ملی از میان سریال‌های پرمخاطب‌ این رسانه را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماری که در سال‌های اخیر و همزمان با قابلیت مشاهده آنلاین محتوا در تلوبیون بیش از پیش حائز اهمیت است. از این رو، با پیش فرض وجود رابطه‌ میان تماشای یک محتوا و علاقه‌مندی به آن، نگاهی به پربیننده‌ترین اپیزودهای مشاهده شده در پلتفرم تلوبیون انداخته‌ایم.

کره‌ای‌ها پیشتاز در جذب ذائقه مخاطبان تلویزیون

سریال‌های کره‌ای در حدود دو دهه است که از شبکه‌های مختلف صداوسیما به روی آنتن می‌رود، در این میان سریال‌های پرمخاطب کره‌ای نیز چندین بار بازپخش شده است. شروع نمایش سریال‌های کره‌ای با سریال «جواهری در قصر» آغاز شد و با «افسانه جومونگ» به اوج خود رسید. یجواهری در قصر» در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط کانال ام‌بی‌سی با بودجه‌ای معادل ۱۵ میلیون دلار تولید شد. این سریال توانست به ۹۱ کشور از جمله ایران صادر شود و درآمدی در حدود ۱۰۳٫۴ میلیون دلار نصیب سازندگانش کند. «افسانه جومونگ» نیز سریال تلویزیونی تاریخی‌ای است که از آوریل ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۷ میلادی در شبکه کره‌ای ام‌بی‌سی به نمایش در آمد. شاید بتوان علت جذابیت و استقبال قابل توجه مخاطبان ایرانی از این سریال‌ها را در جذابیت ژانر تاریخی و اسطوره‌ای، وجوه دراماتیک موجود در این آثار و نمایش سنت‌های اخلاقی دانست. رفته رفته به قدری میزان پخش این سریال‌ها از تلویزیون زیاد شد که تعداد آثار کره ای آنتن تلویزیون از آثار داخلی پیشی گرفت.

تکرار«افسانه جومونگ» پربیننده‌ترین محتوای تلوبیون

پربازدیدترین اپیزودهای یک ماه اخیر بستر پخش آنلاین تلوبیون نشان می‌دهد که قسمت ۳۱ این مجموعه تلویزیونی، پس از قسمت پایانی مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» با آمار ۵۲۲ هزار بار مشاهده، پربیننده‌ترین محتوای نمایشی در میان کاربران این بستر پخش آنلاین است. قسمت ۳۱ «افسانه جومونگ» آمار ۴۹۲ هزار و ۷۷۵ بار مشاهده را به ثبت رسانده است. 

پس از قسمت ۳۱ «افسانه جومونگ»، به ترتیب قسمت ۵۳ با ۴۶۹ هزار بازدید، قسمت ۴۳ با ۴۳۶ هزار، قسمت ۳۵ با ۴۳۵ هزار مشاهده و قسمت ۲۹ با ۴۱۴ هزار بار مشاهده، پربیننده‌ترین اپیزودهای یک ماه اخیر تلوبیون است. 

«ستایش ۳» پربازدیدتر از «برف بی صدا می‌بارد» و «مستوران»

به استناد آمار در دسترس سامانه «تلوبیون»، در میان پرمخاطب‌ترین سریال‌های نمایش داده شده تلویزیونی، قسمت‌هایی از فصل سوم مجموعه تلویزیونی ستایش و قسمت اول سریال «مستوران» به چشم می‌خورد. در میان اپیزودهای مربوط به سریال‌های داخلی، قسمت ۸ فصل سوم سریال ستایش با ۲۸۳ هزار بار مشاهده، پربازدیدترین اپیزود یک ماه اخیر تلوبیون به شمار می رود.

پس از آن به ترتیب قسمت نهم، یازدهم و هفتم «ستایش ۳» و قسمت اول مجموعه تلویزیونی «مستوران»، در میان ۵ اپیزود پربازدید سریال‌های ایرانی در ماه گذشته دیده می‌شوند.

نکته تأمل برانگیز آمار تلوبیون این است که در میان سریال‌های تلویزیونی در حال پخش، سریال بازپخش شده «ستایش ۳» با اختلاف چشمگیری نسبت به مجموعه‌های جدید «مستوران» و «برف بی صدا می‌بارد»، توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده‌ است. این به ما نشان می‌هد که تلویزیون ایران در سال‌های اخیر از جهت تولیدات تولیدات نمایشی فیلم و سریال، عملکرد مطلوبی را به ثبت نرسانده و اگر از نظر مسئولان رسانه ملی مغفول واقع شود، مسیر کاهش مخاطبان تلویزیون با سرعت بیشتری راه خود را در پیش می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جواهری در قصر افسانه جومونگ تلوبیون افسانه جومونگ یک ماه اخیر بار مشاهده کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟

مهدی فرجی به شایعاتی درباره بودجه سریال «نون‌‌خ»، ادامه این مجموعه تلویزیونی و شروعِ «کندو» احمدرضا درویش توضیحاتی ارائه داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایش‌خانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیه‌کنندگان این‌طور گفته که هر قسمت 2 میلیارد تومان آب می‌خورد.

او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین 2 و 2.5 میلیارد تومان می‌داند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا 1.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام 2 تا 2.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت می‌رسند.

حتی یکی از تهیه‌کنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال 1402 دقیقه‌ای 30 میلیون تومان برداشت. این گمانه‌زنی‌ها به سمتِ‌سریال‌های زیرخاکی و نون‌خ آمد. حتی برخی این‌طور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشی‌ای خاص را به جان خریده است.

مهدی فرجی در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجه‌های دیگر سریال‌های معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریال‌هایش این کار را ساختیم.

آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»

وی افزود: می‌گویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نون‌خ» اول هم می‌گفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد می‌گیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم می‌گویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت می‌کند. او برای «نون‌خ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایش‌خانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقه‌مند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را می‌بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نون‌خ‌5» پایان مجموعه‌های «نون‌خ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت:‌ نمی‌دانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیت‌های داستانی برای «نون‌خ6» پیدا می‌شود.

فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریال‌های دنباله‌دار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال‌هایی که چند فصله‌اند و به صورت سری ساخته می‌شوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد می‌کند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریال‌ها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب می‌تواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.

او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجی‌های تلویزیون را باور دارد که 70 درصدِ مردم تلویزیون می‌بینند، افزود: من گاهی احساس می‌کنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقام‌اند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر می‌کند. در ارتباطاتی که با مردم داریم می‌بینیم مخاطبان ما را به واسطه «نون‌خ» می‌شناسند و چقدر این سریال را دنبال کرده‌اند؛ به این باور می‌رسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریال‌هایش هستند.

فرجی که گفته می‌شود قرار است یک سریال در نمایش‌خانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال می‌کند که به جایی برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • رکوردشکنی عجیب و غریب سریال گناه فرشته!
  • چرا پخش یک سریال از تلویزیون با بازی پژمان جمشیدی متوقف شد؟
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون