کارگردان «پلاک ۱۳»: ما پربینندهترین سریال تلویزیون هستیم!
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۸۵۴۶
آرش معیریان کارگردان «پلاک ۱۳» در پاسخ به اینکه چرا این روزها سریالهای کمدی تلویزیون بهسختی میتواند مخاطب جالبتوجهی را جلب کند، گفت: «این موضوع شاید برایتان جالب باشد که ما باکس اصلی پخش شبکه سه نیستیم و باکس قبل از پخش سریال هستیم و با توجه به این موضوع در این ۶ ماه رتبه اول بینندگان در کل شبکهها را دریافت کردیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
معیریان در ادامه گفت: «همیشه میگویم شما از ارتباطات پشت صحنه و جلوی صحنه و سلامت و صداقت یک کار میتوانید حدس بزنید که موقع پخش چه میزان از آن استقبال میشود. گاهی اوقات پروژههایی هستند که در پشت صحنه آن دعواهای زیادی وجود دارد و این مساله در سریال خود را نشان میدهد. اما فضای خوب و دوستی و صداقت در جو تولید ما حاکم بود و شما بهراحتی موقع پخش حس خوب و موج خوب را حس میکنید و عامل این حال خوب در پخش سریال، حال خوب در پشتصحنه آن است. نکته مهم برای ما انتظار مردم برای شروع سریال بود. من در فضای مجازی فعالیتی ندارم اما به یُمن وجود این سریال دوستانی از دوران خدمت در نقاط مختلف دنیا پیدا کردم و برایم جالب بود از تلوبیون سریال را نگاه میکنند و میگویند ما خارج از ایران سریال را تماشا میکنیم. در هر صورت تماشاگران صداوسیما در همه جای دنیا کار خوب را دنبال میکنند.»
این کارگردان ضمن گلایه از شیوه نقدی که این روزها در فضای رسانه باب شده و سریال او هم گرفتار این جنس انتقادات شده است، گفت: «من پذیرفتم وقتی وارد فضای کمدی میشوم نباید انتظار داشته باشم یک منتقد جامعهشناس بخواهد از کارم استقبال کند یا زمانی که فیلم جنگی میسازیم نباید انتظار داشته باشیم مخاطب کمدیپسند از آن خوشش بیاید. هر ژانری مخاطب خود را دارد و به همان نسبت مخالفانی هم، و این کاملا طبیعی است. اما اینکه مخاطبی ارتباط نگیرد و نقد هم کند، قابل اعتنا نیست، زیرا میگویم وقتی چیزی را دوست نداریم چرا باید برایش وقت بگذاریم و آن را ببینیم و بعد دوباره وقت بگذاریم که آن را نقد کنیم.»
وی در ادامه درباره اصول نقد کردن از فیلم و سریال گفت: «معمولا حوزه نقد زمانی است که به لحاظ تخصصی به آن نگاه شود و این درصورتی انجام میشود که صفر تا صد کار را تماشا کنند و بعد با دلایل آن را نقد کنند، نه اینکه با دیدن ۵ دقیقه از ۹۰ دقیقه سریالی را نقد کنند. به نظر من این خیانت فرهنگی تلقی میشود. تا این لحظه کسانی که علاقهمند به ژانر کمدی هستند نقدی به سریال نداشته و آن را دوست داشتند. ما در طول ۶ ماه فیلمبرداری ۲۳۰۰ دقیقه محتوا تولید کردیم و این کار سادهای نیست و با این سرعت بهشدت طاقتفرسا کیفیت و مخاطب را هم حفظ کردیم.»
منبع: فرهیختگان
منبع: آخرین نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
آفتابنیوز :
این روزها سریالهایی در راه تلویزیوناند و در عین حال برخی از تلویزیونیهای با قدمت هم با کاری جدید سر از نمایشخانگی درمیآورند.
پیگیریهایی که انجام شده این روزها تلویزیون ۵۲ سریال در حال پیشتولید و تولید دارد که از سمتِ سیمافیلم پیش میرود و سریالهایی هم توسط برخی از سازمانها و نهادهای فرهنگی پیش میرود که به روال گذشته برای پخش از تلویزیون ساخته میشوند.
به طور مثال سریال «بوقچی» که مجموعه تلویزیونی فوتبالی است، البته در دهههای گذشته داریوش ارجمند و اکبر عبدی سریال «به سوی افتخار» را با فضای مافیای فوتبال به آنتن تلویزیون رساندند. یا «پژمان» با بازی پژمان جمشیدی و پرداختن به بازیکنان شناخته شده و مصائب و مشکلاتشان، «سه پنج دو» به گونهای سرمایهگذاران و مافیای فوتبال، «آخرین بازی» و «لژیونر» هم جزو دیگر کارهای فوتبالی به شمار میرود که تاکنون در ساختار تلویزیون به آنها پرداخته شده است.
البته این روزها «پرویز خان» هم بعد از حضور در جشنواره فیلم فجر و اکران در سینما به شبکه نمایشخانگی آمده است.
حالا باید دید «بوقچی» با چه هدفی ساخته شده و تنها قصدِ به هیجان درآوردن مخاطب به واسطه پرداختن به «فوتبال» در یک اثر نمایشی را دارد یا به دنبال اهدافی دیگر است؟
این سریال در تهران به فیلمبرداری خودش ادامه میدهد و پیگیریها نشان میدهد تا تیرماه تصویربرداری سریال ادامه خواهد داشت. حسن حبیبزاده کارگردانی سریال را برعهده دارد و گفته میشود موسسه هنری سوره آن را تهیه میکند. در این سریال حسن پورشیرازی، امیر غفارمنش، آرش نوذری، امیر کربلاییزاده، شهره سلطانی، رامین ناصر نصیر و بسیاری دیگر از هنرمندان به ایفای نقش میپردازند.
اما سریالی دیگر که تلویزیونیهای قدیم به سمتِ آن رفتهاند یک سریال فانتزی در حوزه کودک و نوجوان است که برای اولین بار داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ در برنامه تحویل سال یک خبر کوتاهی از آن داد. سریال «لالایی» که قرار است با بازی او بعد از مدتها غیبت و البته فضایی متفاوت از یکی از پلتفرمهای نمایشخانگی پخش شود.
این سریال به کارگردانی احمد درویشعلیپور که سالها با داریوش فرضیایی کار کرده و «سرزمین بالشها» را با او در شبکه نمایشخانگی داشت این روزها در اواخر تصویربرداری به سر میبرند و گروه در تهران مشغول فعالیتاند تا اواخر اردیبهشتماه کار به پایان برسد. قرار است این سریال امسال در یکی از پلتفرمهای نمایشخانگی پخش شود.
امیر کربلاییزاده که مدتها از او خبری نیست و بیشتر به آموزش استندآپ کمدی و اجرای تئاتر مشغول است در این سریال به ایفای نقش میپردازد و فرهاد بشارتی هم چندی پیش از حضور خود در این سریال خبر داده بود. قطعاً بازگشت داریوش فرضیایی بعد از مدتها با سریالی در شبکه نمایشخانگی را میتوان به فال نیک گرفت، چون خبرها حاکی از همکاری مجدد او با تلویزیون است.
سریال «لالایی» و نقشآفرینی داریوش فرضیایی متفاوت از کارهایی است که تاکنون از او به عنوان کاراکتر عمو پورنگ دیده شده است. در عین حال باید دید با حضور او و هنرمندانی که در «محل گل و بلبل» و برخی از پروژههایی که او و دوستان داریوش فرضیایی فعالیت داشتهاند میتواند اقبال را نسبت به محدود کارهای کودکانه نمایشخانگی برگرداند یا خیر.
منبع: خبرگزاری تسنیم