Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه فرهیختگان، آرش معیریان کارگردان «پلاک ۱۳» در پاسخ به اینکه چرا این روزها سریال‌های کمدی تلویزیون به‌سختی می‌تواند مخاطب جالب‌توجهی را جلب کند، گفت: «این موضوع شاید برایتان جالب باشد که ما باکس اصلی پخش شبکه سه نیستیم و باکس قبل از پخش سریال هستیم و با توجه به این موضوع در این ۶ ماه رتبه اول بینندگان در کل شبکه‌ها را دریافت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین موضوع عنایت و لطف خدا بود که خواست و این اتفاق‌ها افتاد.»

معیریان در ادامه گفت: «همیشه می‌گویم شما از ارتباطات پشت صحنه و جلوی صحنه و سلامت و صداقت یک کار می‌توانید حدس بزنید که موقع پخش چه میزان از آن استقبال می‌شود. گاهی اوقات پروژه‌هایی هستند که در پشت صحنه آن دعواهای زیادی وجود دارد و این مساله در سریال خود را نشان می‌دهد. اما فضای خوب و دوستی و صداقت در جو تولید ما حاکم بود و شما به‌راحتی موقع پخش حس خوب و موج خوب را حس می‌کنید و عامل این حال خوب در پخش سریال، حال خوب در پشت‌صحنه آن است. نکته مهم برای ما انتظار مردم برای شروع سریال بود. من در فضای مجازی فعالیتی ندارم اما به یُمن وجود این سریال دوستانی از دوران خدمت در نقاط مختلف دنیا پیدا کردم و برایم جالب بود از تلوبیون سریال را نگاه می‌کنند و می‌گویند ما خارج از ایران سریال را تماشا می‌کنیم. در هر صورت تماشاگران صداوسیما در همه جای دنیا کار خوب را دنبال می‌کنند.»

این کارگردان ضمن گلایه از شیوه نقدی که این روزها در فضای رسانه باب شده و سریال او هم گرفتار این جنس انتقادات شده است، گفت: «من پذیرفتم وقتی وارد فضای کمدی می‌شوم نباید انتظار داشته باشم یک منتقد جامعه‌شناس بخواهد از کارم استقبال کند یا زمانی که فیلم جنگی می‌سازیم نباید انتظار داشته باشیم مخاطب کمدی‌پسند از آن خوشش بیاید. هر ژانری مخاطب خود را دارد و به همان نسبت مخالفانی هم، و این کاملا طبیعی است. اما اینکه مخاطبی ارتباط نگیرد و نقد هم کند، قابل اعتنا نیست، زیرا می‌گویم وقتی چیزی را دوست نداریم چرا باید برایش وقت بگذاریم و آن را ببینیم و بعد دوباره وقت بگذاریم که آن را نقد کنیم.»

وی در ادامه درباره اصول نقد کردن از فیلم و سریال گفت: «معمولا حوزه نقد زمانی است که به لحاظ تخصصی به آن نگاه شود و این درصورتی انجام می‌شود که صفر تا صد کار را تماشا کنند و بعد با دلایل آن را نقد کنند، نه اینکه با دیدن ۵ دقیقه از ۹۰ دقیقه سریالی را نقد کنند. به نظر من این خیانت فرهنگی تلقی می‌شود. تا این لحظه کسانی که علاقه‌مند به ژانر کمدی هستند نقدی به سریال نداشته و آن را دوست داشتند. ما در طول ۶ ماه فیلمبرداری ۲۳۰۰ دقیقه محتوا تولید کردیم و این کار ساده‌ای نیست و با این سرعت به‌شدت طاقت‌فرسا کیفیت و مخاطب را هم حفظ کردیم.»

کد خبر 663458 برچسب‌ها تلویزیون سریال فیلم و سریال ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون سریال فیلم و سریال ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) مگس دم‌عقربی، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها!

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • دروغ پردازی صهیونیست‌ها/ نتفلیکس و رابرت دنیرو تکذیب کردند
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • (عکس) مگس دم‌عقربی، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها!
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟